ECJbX0hoe8zCbGavCmHBCWTX36c

Φίλες και φίλοι,

Σας καλωσορίζω στην προσωπική μου ιστοσελίδα «Περί Αλός» (Αλς = αρχ. ελληνικά = η θάλασσα).
Εδώ θα βρείτε σκέψεις και μελέτες για τις ένδοξες στιγμές της ιστορίας που γράφτηκε στις θάλασσες, μέσα από τις οποίες καθορίστηκε η μορφή του σύγχρονου κόσμου. Κάθε εβδομάδα, νέες, ενδιαφέρουσες δημοσιεύσεις θα σας κρατούν συντροφιά.

Επιβιβαστείτε ν’ απολαύσουμε παρέα το ταξίδι…


Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου
Συγγραφεύς - Ερευνήτρια Ναυτικής Ιστορίας




Κυριακή, 28 Ιουλίου 2013

Η Ιστορία ενός σχεδίου: Από τον Λουδοβίκο στη Μπέτυ



Περί Αλός

Του Κωνσταντίνου Φιλίππου,
Διπλ. Ναυπηγού & Μηχανολόγου Μηχανικού

Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ τ.76 σελ. 54 ,
ΙΟΥΛ-ΣΕΠ 2011, έκδοση Ναυτικού Μουσείου Ελλάδος.
Αναδημοσίευση στο Περί Αλός με την έγκριση του ΝΜΕ.

 



Ομοίωμα της κορβέτας «Λουδοβίκος».
Κατασκευή: Aρ. Ράλλης.
Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος.
Αρ. Συλλογής 2.031.
(ΦΩΤΟ: Περίπλους)

Στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδος, στην είσοδο αριστερά, ένα από τα πρώτα εκθέματα που συναντά κανείς είναι το μοντέλο της φρεγάτας «Λουδοβίκος» μαζί με ένα ναυπηγικό σχέδιο γραμμών του πλοίου που φέρει την υπογραφή Γ. Τομπάζης, Αρχιναυπηγός, Πόρος 1838.
Το σχέδιο είναι δωρεάς του πατέρα μου Αλεξάνδρου, ναυπηγού, αξιωματικού Π. Ν.
Η δωρεά του σχεδίου είχε γίνει αρκετές δεκαετίες πριν και εντοπίσθηκε από τον γράφοντα. Όπως ήταν αναμενόμενο το σχέδιο ανευρέθηκε στα αρχεία του Μουσείου και τοποθετήθηκε μαζί με το μοντέλο ως έχει σήμερα.

Τι όμως κρύβεται πίσω από αυτό το σχέδιο; Στη συνέχεια εκθέτω ένα μικρό ιστορικό της διαδρομής του και της οικογενείας Τομπάζη, όσον το αφορά. Ο Γεώργιος Τομπάζης ήταν γιός του Υδραίου ναυάρχου της Επαναστάσεως Ιακώβου (1782-1829). Ο Γεώργιος γεννήθηκε 1809 και ετελεύτησε το 1892.
Εσπούδασε ναυπηγός στην Αγγλία και κατατάχθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό όπου έφθασε μέχρι τον βαθμό του υποναυάρχου.
Κατά την σταδιοδρομία του εναυπήγησε αρκετά πλοία, μεταξύ των οποίων και το «Λουδοβίκος», στον Πόρο, όπου εναυπηγήθησαν και πολλά άλλα πολεμικά πλοία.
Διετέλεσε Υπουργός Ναυτικών στις κυβερνήσεις Ζαΐμη (1870) και Τρικούπη (1883).
Ο Γεώργιος απεστάλη με κυβερνητική διαταγή στην Γλασκώβη για την παραλαβή κάποιων πολεμικών πλοίων που εναυπηγούντο στα φημισμένα ναυπηγεία της.
Εκεί εγνώρισε και παντρεύτηκε την κόρη γνωστής οικογενείας ονόματι Anderson.
Μετά τον θάνατο του Γεωργίου η χήρα του επέστρεψε στην Γλασκώβη.
Ο γιός του ζεύγους, Γεώργιος Anderson Τομπάζης ενυμφέφθη την Ελένη Στυλιανίδου. Έζησε στην Γλασκώβη όπου και εδραστηριοποιήθηκε ως διευθυντής εταιρίας παρασκευής whisky και εισαγωγέας της Jamaica Rum. Ήταν Γενικός Πρόξενος της Ελλάδος. Το ζεύγος απέκτησε δύο παιδιά, τον Γεώργιο και τον Ιάκωβο (Τζίμη).
Το σπίτι τους ήταν 7 Victoria Circus τηλέφωνο west 2402. Απέθανε το 1921.


Λεπτομέρεια του ναυπηγικού σχεδίου της κορβέτας Λουδοβίκος.
Μόνιμη έκθεση του ΝΜΕ. (ΦΩΤΟ: Περίπλους)

Η οικογένεια Τομπάζη είχε στην Γλασκώβη μια έντονη κοινωνική παρουσία με έμφαση στην στήριξη της Ελλάδος και της Ορθοδόξου Εκκλησίας και στην βοήθεια των Ελλήνων φοιτητών που εσπούδαζαν εκεί.
Η Ελένη (Στυλιανίδου) Τομπάζη συνέχισε το έργο αυτό και το σπίτι της ήταν πάντοτε ανοικτό σε όλους.
Μέσα σε αυτό το κλίμα ο πατέρας μου, ευρισκόμενος στην Γλασκώβη για σπουδές, κατά την περίοδο 1912-1919 (μαζί με τον φίλο του Ιωάννη Λάσκαρη, μετέπειτα ναυπηγό, αξιωματικό Π. Ν. ) εγνώρισε την οικογένεια Τομπάζη και εφιλοξενήθηκε πολλές φορές στο εξοχικό σπίτι τους στο Blairmore.
Ο οικογενειακός αυτός δεσμός επεκτάθηκε και στον γράφοντα που εσπούδασε στην Γλασκώβη την περίοδο 1950-1955.
Εγνώρισε την αρχόντισσα Ελένη Τομπάζη και τα παιδιά της και τις νύφες της, Μαίρη σύζυγο του Γεωργίου και Ελισάβετ (Μπέττυ) σύζυγο του Ιακώβου, (Τζίμη).
Η ζωή εκύλησε, οι γόνοι της οικογενείας Τομπάζη έφυγαν από την ζωή πλην της Μπέττυ που ο γράφων είχε την μεγάλη χαρά να ξαναδεί πρόσφατα στην Ελλάδα μετά από 50 χρόνια περίπου.


Ομοίωμα της κορβέτας «Λουδοβίκος».
Κατασκευή: Aρ. Ράλλης. Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος.
Αρ. Συλλογής 2.031. (ΦΩΤΟ: Περίπλους)

Ξεδιπλώνοντας παλαιές αναμνήσεις με την Μπέττυ προέκυψε ότι ο πεθερός πρέπει να ήταν αυτός που παρέδωσε το σχέδιο του «Λουδοβίκος», του προγόνου του ναυπηγού Γεωργίου Τομπάζη, στον πατέρα μου, ο οποίος αργότερα το εδώρησε στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδος.

Το «Λουδοβίκος» μετονομάστηκε αργότερα σε «Μεσολόγγι» και το 1867 μετακόμισε σε αυτό η Σχολή Ναυτικών Δοκίμων έως το 1871.

Η Μπέττυ έχει 11 εγγόνια και 11 δισέγγονα, όλα όμως έχουν πια αφομοιωθεί από την αγγλική κοινωνία.
Στο σπίτι της Victoria Circus κατοικεί η δεύτερη σύζυγος του Γεωργίου Τομπάζη, δίπλα του δε είναι σήμερα η Ορθόδοξη Εκκλησία της πόλεως.


 Η υπογραφή του αρχιναυπηγού Γεωργίου Τομπάζη στο σχέδιο του πλοίου
(ΦΩΤΟ: Περίπλους).

Έτσι έκλεισε ο κύκλος της ζωής από τον «Λουδοβίκο στην Μπέττυ» και το σχέδιο απέκτησε ένα νέο ιστορικό βάθος.
http://perialos.blogspot.gr/2013/07/blog-post_28.html
 

 

Το Περί Αλός προτείνει:

Επισκεφθείτε το GreekShipModels και θαυμάστε λεπτομέρειες από  φωτογραφίες του μοντέλου  'Λουδοβίκος" που κατασκεύασε ο Μηχανολόγος, Μηχανικός, M. Sc., Μικροναυπηγός Δημήτρης Μάρας. Πιέσατε ΕΔΩ 
Άρθρα που ίσως σας ενδιαφέρουν:
ΜΕΤΑΛΛΙΟ ΓΕΝΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥ (ΝΑΥΑΡΙΝΟ). Πιέσατε ΕΔΩ

ΕΝΑ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΟ ΚΕΙΜΗΛΙΟ ΗΡΩΟΥ ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ ΠΟΛΕΜΩΝ ΣΤΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ. Πιέσατε ΕΔΩ

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΡΚΩΝ. Πιέσατε ΕΔΩ
 
 

Κυριακή, 21 Ιουλίου 2013

ΤΟ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ


 
Περί Αλός

Επιμέλεια: Iωάννης Παλούμπης, Πηνελόπη Βουγιουκλάκη

Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Περίπλους», τ. 78, σελ. 10,
ΙΑΝ – ΜΑΡΤ 2012, έκδοση Ναυτικού Μουσείου Ελλάδος.
Αναδημοσίευση στο Περί Αλός με την έγκριση του ΝΜΕ.

 


Το χειρόγραφο αντίγραφο του ημερολογίου του πλοίου
«Θεμιστοκλής»του Εμμανουήλ Τομπάζη που φυλάσσεται
στο Ιστορικό Αρχείο του ΝΜΕ.

Το 1825 υπήρξε μία πολύ δύσκολη χρονιά για την επανάσταση μετά τη συμμαχία της Υψηλής Πύλης με τον ηγεμόνα της Αιγύπτου Mohamed Ali. Οι δυνάμεις του γιου του, Ιμπραήμ, που είχαν αποβιβασθεί στη Μεθώνη στις αρχές Φεβρουαρίου του 1825, προχωρούσαν με ταχείς ρυθμούς προς το εσωτερικό της Πελοποννήσου καταστρέφοντας και λεηλατώντας. Επιπρόσθετα, ο αιγυπτιακός στόλος εφοδίαζε τακτικά και αποβίβαζε νέες δυνάμεις θέτοντας την πορεία του Αγώνα σε άμεσο κίνδυνο. Σε αυτήν την κρίσιμη, λοιπόν, χρονική στιγμή για την επανάσταση αποφασίστηκε από τους Έλληνες ναυτικούς μία από τις πιο παράτολμες επιχειρήσεις, η πυρπόληση του αιγυπτιακού στόλου μέσα στο λιμάνι της Αλεξάνδρειας.

Εμπνευστής του φιλόδοξου αυτού εγχειρήματος ήταν ο Ψαριανός πυρπολητής Κωνσταντίνος Κανάρης. Τη σύλληψη του σχεδίου παραδέχεται ο ίδιος σε συνομιλία που είχε με τον Κωνσταντίνο Νικόδημο λίγους μήνες μετά την εκστρατεία.

Μάλιστα ο Κανάρης φέρεται να εκμυστηρεύεται στον Ψαριανό συναγωνιστή του, ότι ήθελε αρχικά να χτυπήσει τον στόλο μέσα στο λιμένα της Κωνσταντινούπολης αλλά τον απέτρεψε ο Άγγλος πλοίαρχος Hamilton [1].

Η επιχείρηση εγκρίθηκε από τη Διοίκηση της Ύδρας και γι’ αυτήν κατασκευάστηκαν τρία πυρπολικά, ένα για τον Κανάρη, ένα για τον Αντώνιο Θεοφάνη Βώκο και ένα για το Μανώλη Μπούτη. Τα πυρπολικά αυτά θα συνοδεύονταν από δύο υδραίικα πλοία, με κυβερνήτες, τον Αντώνιο Κριεζή και τον Μανόλη Τομπάζη, ο οποίος ορίστηκε και επικεφαλής της εκστρατείας.

Ο μικρός στολίσκος απέπλευσε από την Ύδρα την 23η Ιουλίου και έφθασε προ του λιμένος της Αλεξάνδρειας το απόγευμα της 29ης Ιουλίου. Ακολούθησε σύσκεψη στο πλοίο του Τομπάζη, στην οποία αποφασίστηκε να εισέλθουν τα πυρπολικά στον λιμένα με σκοπό να χτυπήσουν τον εχθρικό στόλο, προσέχοντας, όμως, να μη βλάψουν τα ευρωπαϊκά πλοία που βρίσκονταν ελλιμενισμένα εκεί.

Ωστόσο, λόγω της κακής συνεννόησης ανάμεσα στα πυρπολικά, μόνο ο Κανάρης εισήλθε στο λιμένα. Ο Ψαριανός πυρπολητής εξαπάτησε τον πλοηγό, ύψωσε ρωσική σημαία και κατευθύνθηκε προς την αποβάθρα των ανακτόρων του Mohamed Ali, όπου ήταν αγκυροβολημένη η ναυαρχίδα του στόλου. Η επιχείρηση, όμως, δεν έμελλε να πετύχει καθώς ο αέρας έπεσε απότομα. Το πυρπολικό του δεν ήταν δυνατόν πλέον να προχωρήσει, ενώ η παρουσία του είχε γίνει ήδη αντιληπτή. Ο Κανάρης αποφάσισε τότε να βάλει φωτιά στο πλοίο του. Υψώνει την ελληνική σημαία και προσπαθεί χωρίς επιτυχία να το στρέψει προς ένα αιγυπτιακό δίκροτο. Ο ίδιος και το πλήρωμά του καταφέρνουν να διαφύγουν εν μέσω πυροβολισμών και κανονιοβολισμών. Εναντίον του πυρπολητή έβαλε και ένα γαλλικό μπρίκι, γεγονός που προκάλεσε αργότερα την αντίδραση των Γάλλων φιλελλήνων και ανάγκασε τον Γάλλο ναύαρχο Δεριγνύ να στείλει δύο πλοία στην Ύδρα και στην Αίγινα προκειμένου να ενημερωθεί για το περιστατικό.

Ο Mohamed Ali μόλις πληροφορήθηκε την επίθεση των Ελλήνων διέταξε αμέσως μοίρα του στόλου να αποπλεύσει και να τους καταδιώξει και ο ίδιος επέβη μιας κορβέτας. Τα ελληνικά πλοία, όμως, είχαν απομακρυνθεί πλέον αρκετά.

Κατά τον πλου της επιστροφής τους προς την Ύδρα ήρθαν δύο φορές αντιμέτωποι με τον εχθρό. Αρχικά συνάντησαν μία νηοπομπή αποτελούμενη από 5 πολεμικά πλοία και πολλά φορτηγά και κατάφεραν να καταστρέψουν ένα μπρίκι και να αιχμαλωτίσουν πολλούς ναύτες και στρατιώτες και στη συνέχεια συγκρούστηκαν με μία εχθρική σακολέβα, την οποία και κατέλαβαν, όχι, όμως αναίμακτα. Σ’ αυτή την τελευταία συμπλοκή σκοτώθηκαν ο Παντελής Τζιτζάς και ο Ιωάννης Χούντας και τραυματίστηκαν ο Ιωάννης Κωνσταντινίδης, ο Αγγελής Γκλάβας, και ο Νικόλαος Κολομανιάτης. Όλους τους αιχμαλώτους καθώς και τον πλοηγό της Αλεξάνδρειας τους άφησαν ελεύθερους όταν έφθασαν στο λιμάνι του Καστελλόριζου, τροφοδοτώντας τους με όλα τα απαραίτητα για την επιστροφή τους.

Ο μικρός στολίσκος έφθασε στην Ύδρα την 13η Αυγούστου.



Κωνσταντίνος Κανάρης (1795-1877).

Λιθογραφία. Έκδοση A. Friedel, 1827.

Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος,

αρ. Συλλογής: 194.

Οι Έλληνες αγωνιστές έγιναν δεκτοί με τιμές. Ο Κανάρης, παρά την αποτυχία του να προσβάλει τον αιγυπτιακό στόλο, είχε προσθέσει μία ακόμα λαμπρή σελίδα δόξας στην ιστορία του ναυτικού αγώνα του 1821. Το εγχείρημά του γνώρισε μεγάλη φήμη στη φιλελεύθερη Ευρώπη και αναγνωρίστηκε ως ένα από τα πιο λαμπρά κατορθώματά του.

 

Το ημερολόγιο του πλοίου “Θεμιστοκλής”
του Εμμανουήλ Τομπάζη

Στο ιστορικό αρχείο του Ναυτικού Μουσείου Ελλάδος σώζεται ένα χειρόγραφο αντίγραφο αποσπάσματος του ημερολογίου του πλοίου «Θεμιστοκλής» του Τομπάζη το οποίο αναφέρεται σε αυτό το παράτολμο εγχείρημα των Ελλήνων.
Το αρχειακό αυτό υλικό αποτελεί σημαντική πηγή γνώσης για την εν λόγω επιχείρηση, ενώ μας δίνει ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τους πλόες εκείνης της περιόδου. Το απόσπασμα ξεκινά με την απόφαση της Διοίκησης της Ύδρας να πυρπολήσει τον Αιγυπτιακό στόλο μέσα στο λιμάνι της Αλεξάνδρειας και στη συνέχεια περιγράφει όλη την εκστρατεία από την πρώτη ημέρα του απόπλου από την Ύδρα (23η Ιουλίου) έως και την ημέρα επιστροφής τους στο νησί την 13η Αυγούστου. Επιλέξαμε να μεταγράψουμε και να σας παρουσιάσουμε σ’ αυτό το τεύχος ένα μικρό χαρακτηριστικό απόσπασμα από την περιγραφή της εκστρατείας, το οποίο περιλαμβάνει και τη διήγηση του ίδιου του Κανάρη σχετικά με τα συμβάντα στον λιμένα την 29η Ιουλίου του 1825.

Αποσπάσματα ημερολογίου Θεμιστοκλή του Τομπάζη. Μεταγραφή.

Ἡ Διοίκησις τῆς Ν. Ὕδρας προβλέπουσα ὃν κίνδυνον διατρέχει ἡ Πατρίς Ἑλλάς ἂν ὁ Αἰγυπτιακός Στόλος ἀποβιβάσῃ ἐκ Τετάρτου καί τά λοιπά Ἀραβικά στρατεύματα ἀπό Ἀλεξάνδρειαν εἰς Πελοπόννησον καί διά νά ἐμποδίσῃ καί ματαιώσῃ τούς πανολεθρίους τούτους Σκοπούς κατά τῆς φίλης πατρίδος˙ διέταξε δύω πολεμικά πλοῖα τό ἡμέτερον ὁ θεμιστοκλῆς καί τό τοῦ Γενναίου Καπετάν Ἀντωνίου Γ. Κριεζῆ καί πυρπολικά τρία τό τοῦ Γενναίου Καναρίου, Ἀντωνίου θεοφάνη και Μανώλη Μπούτη˙ ἀρχηγόν δε τῆς ἐκστρατείας ταύτης τον Κύριον Ἐμμανουήλ Τουμπάζην˙ διά νά ἀπέλθωμεν εἰς Ἀλεξάνδρειαν ἐντός τοῦ λιμένος καί κατακαίουμεν εἰ θεός δώσι τόν ἐχθρικόν Στόλον.
Σύν θεῷ μισεύομεν ἀπό Ὕδρας μέ τά ὑπό τήν ὁδηγίαν μου πλοῖα, διευθυνόμενοι εἰς τόν Σκοπόν μας.

29 Ἰουλίου Τετράδη

Ἐφωνάχθη ὁ Καπετάν Α. Γ. Κριεζῆς διά νά ἔλθῃ εἰς τό πλοῖον μας καθώς καί οἱ πλοίαρχοι πυρπολισταί ὅπως ἀποφασίσωμεν τήν διά τόν σκοπόν μας ἐνέργειαν
Ἐλθόντες δέ οἱ πυρπολισταί πλοίαρχοι καί Καπετάν Ἀντώνιος Γ. Κριεζῆς καί ἀφοῦ ἔμειναν σύμφωνοι ὅτε ἀρχηγοί μας Κύριος Ἐμμανουήλ Τουμπάζης καί Α. Κριεζῆς ἔδωσαν τοιαύτας ὁδηγίας εἰς τούς πυρπολιστάς˙ δηλαδή ἕως τό μεσημέριον νά διευθύνωσι πλώρην διά Ἀλεξάνδρειαν μέ παρατήρησιν τοιαύτη ὥστε νά προφθάσωσιν εἰς τό στόμιον τοῦ λιμένος ὡς τάς 11 καί νά ὑψώσωσιν εἰς τό πλωρινόν κατάρτι σενιάλον το ὁποῖον τούς ἐδόθη. ὅτι τάχα χρῄζουσι πιλότου ἀφ’ οὗ ἔμβωσιν εἰς τόν λιμένα νά παρατηρήσωσι ποῦ εἶναι ὁ ἐχθρικός σωρηδόν στόλος ἀραγμένος καί ὁμοῦ καί τά τρία πυρπολικά να μεταδόσωσι τό πῦρ προσέχοντες τό μέρος ἐκεῖνο τοῦ λιμένος ὅπου εἶναι τά Εὐρωπαϊκά φορτηγά πλοῖα νά μή πειραχθῶσι καί βλαφθῶσι καί ἀφοῦ ἐκτελέσωσι, ἐάν ὁ θεός θέλῃ τού ἱερού σκοποῦ των, καί ἠμεῖς εἴδομεν τό πῦρ. θέλει διευθυνθῶμεν να λάβωμεν τούς πυρπολιστάς κάμνοντες ψευδοφωτίας διά να μᾶς γνωρίσωσι.
Ἂφ οὗ λοιπόν ἅπαντες οἱ πυρπολισταί μέ Ἑλληνικήν Γενναιότητα ἀπεφάσισαν τήν ὅσην ἐκ μέρους των δυνατήν προσπάθειαν καὶ ὁρκίσθησαν νά μή γηρίσωσιν ἂν τόν ἐχθρόν της Πατρίδος δέν βλάψωσιν εμίσευσαν εἰς τά πυρπολικά των διά να ἐτοιμάσωσι τά ἀναγκαῖα
Οἱ πυρπολισταί ὁ τε Κανάριος καὶ Α. θεοφάνης ἔφερον εἰς τὸ πλοῖον μας ὅλα τά πράγματά των ὁ δέ Μαν. Μπούτης εἰς το τοῦ Καπετάν Ἀντωνίου Γ. Κριεζῆ καὶ οὕτως ἐλάβομεν τά πυρπολικά ἀπό τήν πρύμνην μας διά νά διευθυνθοῦν εἰς τόν σκοπόν των. Ἀφ’ οὗ ἐπερίλαβεν ἀπό τόν πλοῖον μας ὁ Κανάριος δι’ ὁδηγόν ἕναν Ναύτην μας Κυριάκον Σαμιότην
Ὁ καιρός ἐφύσησεν Π.Μ. μὲ ὁρμήν ἐγηρίσαμεν τήν βόλταν μας κατά τήν Ἀλεξάνδρειαν
Ἐπήραμεν τήν Βόλτα μας κατά τόν Ἀράπ Κουλέ
Ὁμοίως κατά τήν Αλεξάνδρειαν
Εἴδομεν ἕνα πυρπολικόν μας καιόμενον ὅθεν καὶ ἠμεῖς εὐθύς ἐκάμομεν πανιά διά νά λάβωμεν τάς βάρκας αὐτῶν.
Εἴδομεν τα δύω πυρπολικά μας τοῦ Ἀντώνη θεοφάνη και Μανώλη Μπούτη ἐξερχόμενα τοῦ λιμένος πρίμα ὅθεν και ἐννοήσαμεν ὅτι τό πυρπολικόν τοῦ Καναρίου δέν ἔκαμεν καμμίαι ἐκτέλεσιν ἐπειδὴ κρότον κανένα ὡς συνήθως δέν ἐκοήσαμεν.
Ἐπλησιάσαμεν εἰς τό πυρπολικόν τοῦ Ἀντώνη θεοφάνη και ἐδέσαμεν αὐτό εἰς τήν πρύμην μας καθώς καί ὁ πλοίαρχος Ἀντώνιος Γ. Κριεζῆς τό πυρπολικόν τοῦ Μανώλη Μπούτη.

Ἐφάνη ἕνα πλοῖον Ιμβρίκιον ἐξερχόμενον ἀπό τόν λιμένα τῆς Ἀλεξανδρείας ἐχθρικόν σκοπεύων νά πιάσῃ τήν βάρκαν του

Πυρ... και ἄλλα Πυρ...

Ἐπήραμεν τήν βάρκαν τοῦ καέντος πυρπολικοῦ τοῦ Καναρίου..... [2] φέρουσα καί τόν λιμενάρχην τοῦ τῆς Ἀλεξανδρείας Λιμένος ἀφ’ οὗ ἐστάθημεν ἀλακάπα ἔξω τοῦ λιμένος τῆς Ἀλεξανδρείας ἕως 6 ὀργιῶν νεροῦ βάθους διά νά μήν βλαφθῆ ὁ Κανάριος.

Ἀφ’ οὗ λοιπόν τόν ἐπεριλάβομεν εἰς τό πλοῖον μας καί διευθύναμεν πλώρην κατά Π.Μ. ὁ ῥηθείς Κανάριος ἐδιηγήθη την συμβάσαν ἀποτυχίαν του οὕτω πως

Ὁπόταν οἱ πυρπολισταὶ ἔλαβον τάς διαταγάς τοῦ τε πλοιάρχου Ἐμμανουήλ Τουμπάζη καὶ Α. Γ. Κριεζῆ διά νά ἀπέλθωμεν κ[αί] καύσωμεν τόν ἐχθρικόν στόλον τῆς Αἰγύπτου ἔνδον τοῦ λιμένος τῆς Ἀλεξανδρείας ἐκάμαμεν πανιά ἀνέμου πνέοντος Π.Μ. μέ τό νά εἶναι ἀργοκίνητα τα δύω ἄλλα πυρπολικά τοῦ Ἀντωνίου Μητροφάνη καί Μανώλη Μπούτη ἐβιαζόμην νά ὀλιγοστεύσω πανιά διά νά μέ προφθάσωσι ὡς τὸ ἡμέτερον πυρπολικόν ταχικίνητον ἀλλά τέλος ἀντικρίσαμεν καί τά τρία εἰς τόν λιμένα ὅπου καὶ ἔπρεπε νά εἰσέβω πρῶτος τῶν ἄλλων διά νά μή μᾶς γνωρίσωσιν οἱ ἐχθροί καί μάλιστα ὅπου το Πλοιάριον τῶν Πιλότων διευθύνετο νὰ μᾶς ὁδηγήσῃ ἐμβὰς λοιπὸν ἀφ’ οὗ ἔλαβα μέ τρόπον ἐπιτήδειον τόν πιλότον εἰς το πυρπολικόν μου κ[αὶ] ὕψωσα Ῥουσικὴν Σημαίαν, διά νά μην μᾶς ὑποπτευθῶσι, διεύθυνα πλώρην κατά 5 φρεγατῶν ἀραγμένων εἰς τάξιν.... ἐν τῷ μεταξύ ἠλθεν καί ὁ τζαούσης τοῦ Σατράπου, διά νά μέ βιζιτάρῃ ὡς ἡ συνήθεια ἀλλ’ ἐγώ ὡς τάχα το σκηνίον τοῦ ἔδωσα διά νά πιάσῃ εἰς χείρας τοῦ ἔφυγεν ἐπροχώρησα. προχωρῶ ὅμως ὁ καιρός μὲ ἦλθεν κατά πλώρην ὅθεν καί ἐβιάσθην νά ὀρτζάρω κατά τῆς Ναυαρχίδος ἀλλ’ ἐκεῖ μου ἔλειψεν ὁ ἀήρ˙ ὅθεν περιφερόμενος ἀναμεταξύ εἰς τά ἐχθρικά πλοῖα καί ὁ καιρός ἤρχισε νά φυσᾶ ὀλίγον δεξιός. ἔρριψα το πυρπολικόν μου εἰς μίαν φρεγάταν καί πολλά ἄλλα ἐχθρικά πλοῖα ἦσαν ἀραγμένα ὑποκάτω εἰς τό παλάτιον τοῦ Σατράπου καί ἔδωσα τό πῦρ κατ’ αὐτῆς ἀφ’ οὗ ἔκοψα διά τοῦ μαχαιρίου μου, τήν Ῥωσσικήν σημαίαν κ[αί] ἠδυνήθην νά ὑψώσω ἕως μίαν πῆχυν τὴν Ἑλληνικήν καί οὕτως ἐγώ διεσώθην εἰς τήν βάρκαν μου μέ ὅλους τούς πυρπολιστάς ναύτας μου διευθυνόμενος διά νά ἐξέλθω τοῦ λιμένος. ἀλλά τό πυρπολικόν ἀπέτυχε ἀπό τοῦ νά βλάψῃ τόν ἐχθρόν καί νά μεταδώσῃ το πῦρ του διότι ὀρτζάρησε μέ τόσην ταχύτητα, ὥστε κατεκάη εἰς τόν ἀέρα. Τά δέ ἄλλα δύω πυρπολικά ἅμα ἰδόντα τήν ἰδικήν μου ἀτυχία ἔκαμον πανιά καί ἐξῆλθον τοῦ λιμένος. Ἐγώ δέ ἀφ’ οὗ εἰς μάτην 7 ἐχθρικαὶ βάρκες με ἐκυνήγησαν καὶ ἀφ’ οὗ ἕνα Γαλλικόν πολεμικόν βρίκιον μοῦ ἔρριψεν 4 καλῶς διευθυμένα κανόνια καί τέλος τό ἐχθρικόν Βρίκιον διεσώθην εἰς τόν πλοῖον σας δι’ ὅ καί ὁμολογῶ χάριτας εὐγνομονῶν τόσον εἰς τήν Γενναιότητά Σου καθώς καί εἰς τόν πλοίαρχον Α. Γ. Κριεζῆν δι’ ὅσην ἐπιμέλιαν κινδύνου ἐλάβατε ἕως οὗ να μὲ περιλάβητε εἰς τὸ πλοῖον λυποῦμαι δέ μεγάλως ὅτι ἐν ὧ ἐπληρώσαμεν τά καθήκοντά μας ἀπετύχομεν καί τήν ἀποτυχίαν ταύτην κατ’ ἐμέ δέν ἀποδίδω εἰς ἄλλο εἰ μὴ εἰς τὴν Γαλήνην ἐναντιότητα τοῦ καιροῦ. Διότι ἡ Γενναιότης τῶν πυρπολιστῶν τό σωρηδόν ἄραγμα τοῦ ἐχθρικοῦ στόλου μᾶς ὑπέσχετο μίαν λαμπράν ἐπιχείρησιν
http://perialos.blogspot.gr/2013/07/blog-post_21.html
 
ΠΗΓΗ: Περίπλους ΕΠΕΞ: Περί Αλός

 

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:

[1] Για την υπόθεση της πατρότητας της σύλληψης της εκστρατείας στην Αλεξάνδρεια βλ. Νικόδημος, Υπόμνημα της νήσου Ψαρών, τ. Β, Αθήνα 1862, 47-53.
[2] δυσανάγνωστο

 

 

Το Περί Αλός προτείνει να διαβάσετε από
«Τα κειμήλια» του:

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΜΕΝΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΙΟΥΣ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ. (1825). ΕΔΩ

ΔΙΑΤΑΓΜΑ «ΠΕΡΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ» ΤΟΥ 1836! ΕΔΩ

ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΠΕΡΙ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ (1833). ΕΔΩ

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΟΡΚΟΥ ΝΑΥΑΡΧΟΥ ΤΟΥ 1821! Όρκος του εκλεχθέντος ναυάρχου υπό των καπεταναίων Υδρεωτών . (1821) ΕΔΩ

ΠΡΩΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΚΩΝ (1822). ΕΔΩ

Δευτέρα, 15 Ιουλίου 2013

Η συμμετοχή της Yγειονομικής Oμάδας του Π.Ν. στην ειρηνευτική Δύναμη της ISAF


Η συμμετοχή της Yγειονομικής Oμάδας του Π.Ν. στην ειρηνευτική Δύναμη της ISAFNTERNATIONAL SECURITY ASSISTANCE FORCE) μέσω του 299 (KIXNE) Kινητού Xειρουργικού Nοσοκομείου Eκστρατείας και η συνδρομή τους στην παροχή ανθρωπιστικής και ιατρονοσηλευτικής φροντίδας στην εμπόλεμη περιοχή του Aφγανιστάν

Περί Αλός

Tου Eπικελευστή (NOΣ) Iωάννη Aργυρίου

Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Ναυτική Επιθεώρηση»,
τ. 575, σελ. 107, ΔΕΚ 2010 – ΦΕΒ 2011. Αναδημοσίευση στο
Περί Αλός με την έγκριση της «Ναυτικής Επιθεωρήσεως»




Ο Επικελευστής ΕΜΘ Αργυρίου Ιωάννης
με πλήρη εξάρτηση σε αποστολή εκτός
βάσης. (ΦΩΤΟ: Ναυτική Επιθεώρηση)

Σκοπός μελέτης
Η ανάδειξη της οργάνωσης και της συνδρομής της υγειονομικής ομάδας του ΠΝ στην λειτουργία ενός στρατιωτικού νοσοκομειακού συγκροτήματος ρόλου 2+ στην εμπόλεμη περιοχή της ΚΑΜΠΟΥΛ.

 
Yλικό και μεθοδολογία
Η συλλογή στοιχείων έγινε από το ΓΕΕΘΑ/ΔΥΓ και από προσωπικές εμπειρίες καταγραφής της πραγματικότητας στην καθημερινότητα του 299 ΚΙΧΝΕ από 22/8/05 έως 2/4/07.

 
Aποτελέσματα
Παρουσιάζεται η ολοκληρωμένη εικόνα της Ελληνικής συμμετοχής του υγειονομικού σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων προσφέροντας ιατρική και νοσηλευτική κάλυψη στην ευρύτερη περιοχή της ΚΑΜΠΟΥΛ.


Ειρηνευτικές δραστηριότητες
Η Ελλάδα ως πλήρες μέλος του ΟΗΕ, του ΝΑΤΟ, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και άλλων Διεθνών Οργανισμών, συμμετέχει σε Ειρηνευτικές Επιχειρήσεις με ιδιαίτερη έμφαση σ’ αυτές που λαμβάνουν χώρα σε περιοχές άμεσου ενδιαφέροντος, όπως είναι τα Βαλκάνια και η ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής. Η συμμετοχή της Ελλάδας μέχρι τις αρχές τις δεκαετίας του ’80 περιοριζόταν σε μικρό αριθμό παρατηρητών και μικρά στρατιωτικά τμήματα, επιπέδου Λόχου, εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις, όπως ο πόλεμος της Κορέας.
Η χώρα μας, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων και αποφάσεων του ΟΗΕ, συμμετέχει σε Ειρηνευτικές Αποστολές διαθέτοντας στελέχη και από τους τρεις κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων.
Η Ελληνική συμμετοχή σε Ειρηνευτικές Επιχειρήσεις προϋποθέτει την τήρηση ορισμένων βασικών αρχών, όπως η ύπαρξη απόφασης (resolution) και εντολής (mandate) του ΟΗΕ πριν τη συγκρότηση της δύναμης, η διαμόρφωση καθορισμένης Ιεραρχίας, Διοίκησης και μεγέθους, όπως επίσης και η υιοθέτηση ξεκάθαρων κανόνων εμπλοκής.



Η 2η Ελληνική αποστολή του 299 ΚΙΧΝΕ στον ενδιάμεσο σταθμό
μετάβασης Τermez του ΟUZBEKISTAN τον Φεβρουάριο του 2006.
(ΦΩΤΟ: Ναυτική Επιθεώρηση)

Οι Επιχειρήσεις Υποστήριξης της Ειρήνης, στις οποίες συμμετείχε ο Ελληνικός Στρατός την τελευταία δεκαετία του 20ού αιώνα και οι οποίες συνεχίζονται στις αρχές του 21ου αιώνα, έχουν καταδείξει πως οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις μπορούν γρήγορα και αποτελεσματικά να προσαρμοστούν σε οποιαδήποτε νέα σενάρια και απαιτήσεις, που απασχολούν τη Διεθνή Κοινότητα.
Από το 1945 ως το 1990, οι Επιχειρήσεις Υποστήριξης της Ειρήνης, με ελάχιστες εξαιρέσεις, ήταν αποκλειστική και άμεση ευθύνη των Ηνωμένων Εθνών. Ο Ο.Η.Ε. για την αντιμετώπιση όλων των περιφερειακών συγκρούσεων και κρίσεων ανέπτυξε ένα εκτεταμένο δίκτυο διεθνών παρατηρητών και ελαφρών στρατιωτικών τμημάτων με περιορισμένες αρμοδιότητες.
Περί το τέλος της δεκαετίας του ’80 το διεθνές περιβάλλον ήταν ασταθές και κατά συνέπεια, ήταν απαραίτητο τα Ηνωμένα Έθνη να ενεργήσουν αποφασιστικότερα ενώ και άλλοι περιφερειακοί οργανισμοί, όπως η Ε.Ε., ο Ο.Α.Σ.Ε. και το ΝΑΤΟ, ήταν σημαντικοί και κρίσιμοι υποστηρικτές της διεθνούς σταθερότητας.
Το τέλος του ψυχρού πολέμου δεν έλυσε το πρόβλημα της αστάθειας, παρά τις αντίθετες προσδοκίες. Η ανάπτυξη άοπλων παρατηρητών και ελαφρών τμημάτων στις διάφορες περιοχές των συγκρούσεων, στις οποίες δεν υπήρξε διάθεση των αντιμαχόμενων για συνεργασία και επίλυση του προβλήματος οδήγησε τον ΟΗΕ και τους περιφερειακούς συνασπισμούς κρατών, όπως ΝΑΤΟ και Ε.Ε. στην ανάπτυξη του δόγματος της Επιβολής της Ειρήνης ώστε να πειστούν ή να αναγκαστούν οι αντιμαχόμενες παρατάξεις να επιλύσουν τα προβλήματά τους και να εναρμονιστούν οι αντιτιθέμενες απόψεις τους μέσω ενός ειρηνικού διαλόγου.
Στα πλαίσια των παραπάνω γενικών κανόνων συμμετείχε και η Ελλάδα με την αποστολή, δημιουργία και εγκατάσταση ενός στρατιωτικού νοσοκομειακού συγκροτήματος εκστρατείας ρόλου 2+ το 299 ΚΙΧΝΕ στην ευρύτερη περιοχή της Καμπούλ στο Αφγανιστάν.

 
Σκοπός αποστολής Eλληνικής Δύναμης στο Aφγανιστάν
α. Να συνδράμει στην προσπάθεια της Αφγανικής κυβερνήσεως για ανοικοδόμηση και ανασυγκρότηση της χώρας, με προσφορά ανθρωπιστικής φύσεως, εκτέλεση εργασιών και παροχή συνδρομής, κοινωφελούς χαρακτήρα.
β. Να προαχθεί το επίπεδο συνεργασίας των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, με τις Ένοπλες Δυνάμεις των υπολοίπων χωρών που συμμετέχουν στην ISAF (International Security Assistance Force).
γ. Να συμμετάσχει η χώρα μας, για άλλη μια φορά, στην εκτέλεση των αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ.










Το 299 (KIXNE) Kινητό Xειρουργικό Nοσοκομείο Eκστρατείας στη
βάση του ΝΑΤΟ στην ΚΑΜΠΟΥΛ. (ΦΩΤΟ: Ναυτική Επιθεώρηση)

Ιστορικά στοιχεία
15/1/2002: Το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εξωτερικών και Άμυνας ΚΥΣΕΑ με την υπ’ αριθ. 3/02 απόφασή του ενέκρινε την ανάπτυξη Ελληνικών Δυνάμεων στο Αφγανιστάν στην περιοχή της ΚΑΜΠΟΥΛ και των περιχώρων της βασιζόμενο στη συμφωνία της Βόννης της 5 Δεκ. 2001 και στο ψήφισμα 1510 του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ (η μη ανάπτυξη Ελληνικών τμημάτων εκτός Καμπούλ αποτελεί εθνικό περιορισμό).

18/6/2005: Αναπτύσσεται στην ΚΑΜΠΟΥΛ το προαποστελλόμενο κλιμάκιο αποτελούμενο από 18 άτομα ονομάζεται ΕΛΔΑΦ – 2/299 ΚΙΧΝΕ και αναλαμβάνει τη Διοίκηση του Ισπανικού Νοσοκομείου στην παρούσα θέση. 5/8/2005: Ολοκληρώνεται η κατασκευή των χώρων διαμονής.
10/8/2005: Άφιξη του υπολοίπου Ελληνικού προσωπικού.
14/8/2005: Ολοκληρώνεται η άφιξη των υλικών του Νοσοκομείου και αρχίζει η ανάπτυξή του.
19/8/2005: Ενδιάμεση επιχειρησιακή ετοιμότητα.
22/8/2005: Πλήρης επιχειρησιακή ετοιμότητα και υπαγωγή στον COM ISAF.

 
Αποστολή στα πλαίσια της ISAF

• Παροχή Yγειονομικής Yποστήριξης σε 24ωρη βάση σε όλες τις κατηγορίες ασθενών.
• Αντιμετώπιση Eπιδημιών και Mαζικών Aπωλειών υγείας (ISAF Medical Handbook).

 
Δύναμη Iατρικής Yπηρεσίας

• Αναισθησιολόγος (1)
• Γενικός Xειρουργός (1)
• Ορθοπεδικός Xειρούργος (1)
• Παθολόγος (1) Πολ. Nαυτικό
• Aκτινολόγος (1)
• Μικροβιολόγος (1)
• Oδοντίατρος Xειρούργος (1) Πολ. Ναυτικό
• Ψυχίατρος (1)
• Ιατρός άνευ ειδικότητας (2) Πολ. Ναυτικό (1)
• Κτηνίατρος (1)
• Φαρμακοποιός (1)

 
Δύναμη Nοσηλευτικής Yπηρεσίας

• Διευθύνουσα
• Προϊσταμένη-ος Διαλογής TRIACE
• Προϊσταμένη-ος Kλινικών ΜΕΠ
• Προϊσταμένη-ος Xειρουργείου-Πολ. Ναυτικό • Νοσηλευτής-τρια Διαλογής (1)-Πολ. Ναυτικό
• Νοσηλευτής-τρια Kλινικών (2)
• Νοσηλευτής-τρια ΜΕΠ (1) - 1)-Πολ. Ναυτικό
• Νοσηλευτής-τρια Xειρουργείου (1)
• Τραυματιοφορέας (1)

 
Iατρονοσηλευτικές ομάδες σταθεροποίησης (STABILIZATION)

• FYROM
• Aλβανία
• Bουλγαρία
• Κροατία
• Oυγγαρία

 
Πεπραγμένα από ενάρξεως έως το πέρας λειτουργίας την 2-4-2007

• Εξετάσεις Aφγανικού πληθυσμού 1785
• Εξετάσεις προσωπικού ISAF 2685
• Εξετάσεις λοιπών 899
• Mικροβιολογικές εξετάσεις 1729
• Aκτινολογικές εξετάσεις 956
• Υπερηχογραφήματα 239
• Οδοντιατρικές εξετάσεις 976
• Χειρουργικές εξετάσεις 363
• Χειρουργικές επεμβάσεις 78
• Σύνολο Nοσηλευθέντων 712
• Διακομιδές 68





Κοντά στα παιδιά, τα αθώα θύματα του πολέμου.
(ΦΩΤΟ: Ναυτική Επιθεώρηση)


Επιχειρησιακές δυνατότητες ΕΛΔΑΦ-2/299 ΚΙΧΝΕ

• Δύο χειρουργικές αίθουσες.
• Ανάνηψη.
• Μονάδα εντατικής θεραπείας με δύο κρεβάτια (δυνατότητα ανάπτυξης τεσσάρων).
• Μικροβιολογικό εργαστήριο.
• Ακτινολογικό εργαστήριο.
• Οδοντιατρικό ιατρείο.
• 30 κρεβάτια νοσηλείας.
• Φαρμακείο.
• Προληπτική ιατρική-Κτηνιατρική υποστήριξη.
• Διαλογή-Εξωτερικά ιατρεία.
• Ψυχιατρικό ιατρείο.
• 3 ομάδες σταθεροποίησης.
• χειρουργικές ομάδες.
• Ασθενοφόρα: 1 θωρακισμένο ασθενοφόρο (M 113) και 1 κινητή μονάδα τύπου ΕΚΑΒ.

 
Δραστηριότητες

• Τακτικό εξωτερικό ιατρείο προσφορά στον Αφγανικό πληθυσμό.
• EOD: υγειονομική υποστήριξη στο συνεργείο άρσης ναρκοπεδίων.
• CRASH QREW: υγειονομική υποστήριξη στον αεροδιάδρομο του ΚΑΙΑ σε 24ωρη βάση.
• AIR MEDEVAC: καθημερινή ετοιμότητα σε 24ωρη βάση για αεροδιακομιδές.
• Συντονισμός εθνικών ιατρείων ROLE 1.
• Εκπόνηση σχεδίων MASCAL (αντιμετώπιση μαζικών καταστροφών, προσβολή KAIA, τρομοκρατικές επιθέσεις κ.λπ.).
• Υγειονομική υποστήριξη σε τοπικές εκδηλώσεις (εθνικές εορτές, παρελάσεις).
• MEDICAL MEETINGS: συμμετοχή – διοργάνωση – ομιλίες.
• Προληπτική ιατρική.
• Έλεγχος ύδρευσης.
• Επιθεώρηση εγκαταστάσεων, εστιατορίων κ.λπ.
• Απολύμανση εγκαταστάσεων, αεροσκαφών.
• Ιατρική εργασίας.
• Περίθαλψη στρατιωτικών σκύλων.
• Παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας.
• Προσέγγιση του τοπικού πληθυσμού.

 
Aσφάλεια

• Η ασφάλεια του Νοσοκομείου εξασφαλίζετε από το Βέλγικο Λόχο ασφαλείας του KAIA καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου.
• Σε έξοδο εκτός ΚΑΙΑ συνοδεία από την MILITARY POLICE.
• Συνεχής οπλοφορία του προσωπικού όλο το 24ωρο.

 
Eκπαίδευση

• Σύμφωνα με την τμηματική Δγη 1/2005 εφαρμογή επ’ έργω.
• Πρόγραμμα συνεκπαίδευσης αλλοδαπού και ημεδαπού Προσωπικού.
• Πρόγραμμα εκπαίδευσης για μαζικές απώλειες υγείας (MASCAL).
• Συμμετοχή σε ασκήσεις μαζικών απωλειών υγείας (MASCAL) σε επίπεδο ISAF.
• Πρόγραμμα εκπαίδευσης αεροδιακομιδών σε συνεργασία με Ιταλική μοίρα εναέριων μέσων.
• Πρόγραμμα εκπαίδευσης Α΄ βοηθειών.
• Ενημέρωση επί τοπικών νόσων από Αφγανούς ιατρούς.

 
Διοικητική Mέριμνα

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: Πολυεθνική εταιρία σίτισης SUPREME.
KAΥΣΙΜΑ: ISAF.
ΠΛΥΝΤΗΡΙΑ: ISAF.
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ: Μέσω της Γερμανικής Στρατ. Ταχυδρομικής Υπηρεσίας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ: Τάγμα Μηχανικού ΕΛΔΑΦ.
ΑΝΕΦOΔΙΑΣΜΟΣ: Τρεις πτήσεις στο τέλος κάθε τριμήνου με Ελληνικό ή Ιταλικό C 130 μέσω Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ: Με τον προηγούμενο τρόπο ή εναλλακτικά με την Γερμανική αεροπορία μέσω Κολονίας – Τερμέζ Ουζμπεκιστάν. Επίσης και με τις Αφγανικές ιδιωτικές αερογραμμές μέσω Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.

 
Συμπεράσματα
Τα πενήντα χρόνια λειτουργίας των ειρηνευτικών επιχειρήσεων του ΟΗΕ μπορούν να χαρακτηριστούν ως επιτυχή. Σε εποχές που τα Ηνωμένα Έθνη δεν ήσαν σε θέση να αναπτύξουν τις δυνατότητες επιβολής της ειρήνης που τους παρέχει ο Χάρτης, οι ειρηνευτικές επιχειρήσεις ήταν το μόνο μέσο για τη διαφύλαξη της ειρήνης και για την πρόληψη της επανάληψης.
Η βελτίωση του συστήματος ανάπτυξης των ειρηνευτικών επιχειρήσεων και η εφαρμογή βιώσιμων προγραμμάτων για την επαναδόμηση των κοινωνιών μετά τον τερματισμό μιας σύγκρουσης, με κύριο στόχο την επανένταξη, τη συμφιλίωση, την εγκαθίδρυση του κράτους δικαίου, των δημοκρατικών θεσμών και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αλλά και την οικονομική ανάπτυξη των περιοχών της σύγκρουσης με τη συνεργασία των περιφερειακών κυβερνητικών οργανώσεων αλλά και με μη κυβερνητικούς φορείς, είναι σημαντικές προτεραιότητες του ΟΗΕ που πρέπει να υλοποιηθούν τάχιστα.
Οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας μας συνεισέφεραν αποτελεσματικά στην ISAF με την προσφορά ανθρωπιστικής φύσεως εκτέλεση εργασιών και παροχή συνδρομής κοινωφελούς χαρακτήρα. Ωστόσο ιδιαίτερα για το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό, μπορεί να θεωρηθεί ως μία ιδιαίτερη εμπειρία η επαφή με τον παράγοντα «διαπολιτισμική ιατρική-νοσηλευτική».

• ISAF: ΙNTERNATIONAL SECURITY ASSISTANCE FORCE.
ΚΑΙΑ ΜULTI – NATIONAL FORCE KABUL AFGHANISTAN: ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΜΠΟΥΛ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΒΑΣΗ ΤΗΣ ISAF.
• EΛΔΑΦ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ.
• TRIAGE: ΣΤΑΘΜΟΣ ΔΙΑΛΟΓΗΣ Α΄ ΒΟΗΘΕΙΩΝ.

 http://perialos.blogspot.gr/2013/07/y-o-isaf.html
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...