ECJbX0hoe8zCbGavCmHBCWTX36c

Φίλες και φίλοι,

Σας καλωσορίζω στην προσωπική μου ιστοσελίδα «Περί Αλός» (Αλς = αρχ. ελληνικά = η θάλασσα).
Εδώ θα βρείτε σκέψεις και μελέτες για τις ένδοξες στιγμές της ιστορίας που γράφτηκε στις θάλασσες, μέσα από τις οποίες καθορίστηκε η μορφή του σύγχρονου κόσμου. Κάθε εβδομάδα, νέες, ενδιαφέρουσες δημοσιεύσεις θα σας κρατούν συντροφιά.

Επιβιβαστείτε ν’ απολαύσουμε παρέα το ταξίδι…


Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου
Συγγραφεύς - Ερευνήτρια Ναυτικής Ιστορίας




Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2012

ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ EUROBULKER X ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΔΥΣΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ!

Περί Αλός
Παναγιώτης Τασιαδάμης
Πρόεδρος ΔΣ MKO ΥΔΡΟΝΑΥΤΕΣ
Αναδημοσίευση από το επίσημο ιστολόγιο
του καταδυτικού φορέα ΥΔΡΟΝΑΥΤΕΣ


Ιστορικό του πλοίου
Eurobulker X, πλοίο τύπου Bulk Carrier (πρώην Matumba, πρώην Alangos, πρώην Galea) με σημαία Καμπότζης, ολικής χωρητικότητας 19916 κόρων, και καθ. 13780 κόρων, μεταφορικής ικανότητας 35264 τόνων, μήκους 196 μέτρων, ναυπηγήσεως του 1974 στα Ισπανικά ναυπηγεία Astilleros Espanoles της Σεβίλλης, κινούμενο με μηχανή Sulzer 11,500 BHP.
Eurobulker X ΦΩΤΟ: ΙΜΟ

Το πλοίο άνηκε στον όμιλο του Έλληνα εφοπλιστή Σταύρου Ηλία, αποκτηθέν το Φεβρουάριο του 1998 από την εταιρία Medway (Δ. Δελαπόρτας Θ. Γιαννούτσος) στην οποία ανήκε από το 1994 μέχρι το 1998 με το όνομα Matumba, ενώ με το ίδιο όνομα άνηκε προηγουμένως από το 1992-1994 στον εφοπλιστή Μούσκα. Το 1998, ο τελευταίος πλοιοκτήτης το μετονόμασε από Matumba σε Eurobulker X.
Το πλοίο ήταν επανδρωμένο με αλλοδαπό πλήρωμα εκτός του Έλληνα Υποπ/ρχου Νικολ. Πανταζή.
Την 1η Σεπτεμβρίου 2000 ευρισκόμενο επ' αγκύρα στο Λευκαντί της Χαλκίδας, κατά την διάρκεια φόρτωσης φορτίου τσιμέντων κόπηκε στα δύο. Ένας Ουκρανός έχασε την ζωή του ενώ άλλα τέσσερα μέλη του πληρώματος τραυματίστηκαν. Προκλήθηκε διαρροή καυσίμων η οποία και παρασυρθείσα από τα ρεύματα ρύπανε τις ακτές.
Το φορτηγό πλοίο είχε καταπλεύσει στη Χαλκίδα στις 28 Αυγούστου, προερχόμενο από την Τουρκία και με προορισμό την Αίγυπτο. Διαχειρίστρια εταιρεία του Γιουρομπάλκερ ήταν η Arrow Finance, με έδρα τον Πειραιά.
Οι συνέπειες από το ναυάγιο, ήταν άμεσα ορατές, καθώς τα πετρέλαια του κατέκλυσαν τις γύρω ακτές, ακόμα και αν ενεργοποιήθηκαν άμεσα οι υπηρεσίες και τα συνεργεία για να σφραγίσουν τις δεξαμενές του, γλιτώνοντας το περιβάλλον από ακόμα μεγαλύτερη ζημιά.

Θέση του ναυαγίου και κατάδυση σε αυτό.
Το ναυάγιο είναι καθισμένο όρθιο, σε αμμώδη/λασπώδη βυθό. Ο εντοπισμός του είναι σχετικά εύκολος, καθώς εξέχει από το νερό ένα κομμάτι του, μέχρι του ύψους των τριών μέτρων. Το βαθύτερο του κομμάτι βρίσκεται περίπου στα 35 μέτρα, αλλά ουσιαστικά το πλέον ενδιαφέρον κομμάτι του, βρίσκεται μεταξύ 10 και 20 μέτρων.


Τα ρέλια του ναυαγίου. ΦΩΤΟ: ydronaftes.gr
Λόγω του μεγέθους του, είναι αδύνατο να περιηγηθεί κάποιος σε αυτό σε μια μονάχα κατάδυση. Γενικά είναι σε πολύ καλή κατάσταση, και αν έχετε την τύχη να το επισκεφθείτε κάποια μέρα με καλή ορατότητα, σίγουρα θα σας εντυπωσιάσει. Στην πλώρη, εντυπωσιακή είναι η "μπάλλα" του πλοίου, καθώς και κάποιες καταπακτές, ενώ στην πρύμνη, μια περιήγηση στην τεράστια του προπέλα, είναι απολύτως απαραίτητη.

Τα καταστρώματα γεμάτα με όστρακα. ΦΩΤΟ: ydronaftes.gr

Εξίσου εντυπωσιακό είναι το σημείο που έσπασε το πλοίο, καθώς το τσιμέντο που περιείχαν τα αμπάρια του, στερεοποιημένο πλέον, θυμίζει σεληνιακό τοπίο.
Καθώς θα περιηγείστε στην πρύμνη του πλοίου θα έχετε την δυνατότητα να ρίξετε μια ματιά και στο εσωτερικό του, καθώς τα περισσότερα από τα παράθυρα του είναι σπασμένα και επιτρέπουν την ασφαλή παρατήρηση του. Μπορείτε να δείτε την κουζίνα του πλοίου, κάποιους διαδρόμους και καμπίνες πληρώματος, καθώς και χώρους όπως το δωμάτιο που βρίσκεται το σύστημα πυρόσβεσης. Το πλοίο επιτρέπει την διείσδυση σε αρκετά σημεία, κάτι όμως που δεν προτείνεται σε καμία περίπτωση, καθώς τόσο το ίζημα που υπάρχει μέσα του, όσο και το γεγονός του ότι οι ψευδοροφές του διαλύονται ακόμα και με τις φυσαλίδες της εκπνοής μας μπορεί να θέσει κινδύνους στην κατάδυση μας.

Η γέφυρα του EUROBALKER X. ΦΩΤΟ: ydronaftes.gr

Αντίθετα, είναι εξαιρετικά εύκολη και σχετικά ασφαλής μια μικρή διείσδυση στην γέφυρα του πλοίου, όπου θα μπορέσουμε να δούμε τα όργανα πλοήγησης και ελέγχου του.
Στην περιοχή δραστηριοποιούνται κάποια καταδυτικά κέντρα, και προσωπικά είχα επιλέξει το Sacco Diving για τις καταδύσεις μου εκεί. Τα παιδιά είναι πολύ καλοί γνώστες του ναυαγίου, και μπορούν να σας κάνουν μια εξαιρετική παρουσίαση για αυτό πριν καταδυθείτε καθώς διαθέτουν πολύ χρήσιμο ενημερωτικό υλικό σχετικά με το πλοίο.
Το αρνητικό σημείο, όπως προανέφερα είναι η ορατότητα που συνήθως επικρατεί, η οποία κυμαίνεται από μέτρια έως κακή τις περισσότερες μέρες του χρόνου. Οπότε, εύχομαι να σταθείτε τυχεροί όταν αποφασίσετε να το επισκεφθείτε.

Όπως βλέπουμε το υφαλόχρωμα διατηρεί τις ιδιότητές του ακόμα… ΦΩΤΟ: ydronaftes.gr

Ακόμα και αν έγιναν οι εργασίες απάντλησης του πετρελαίου που υπήρχε στο πλοίο, είναι συχνό φαινόμενο το να συναντούμε μικρά ίχνη πετρελαίου στην επιφάνεια. Καλό είναι να είσαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, καθώς δεν είναι και ότι καλύτερο το να βρεθεί ο εξοπλισμός σας αντιμέτωπος με το πετρέλαιο!

http://perialos.blogspot.com/2012/02/eurobulker-x.html
Δημοσιεύτηκε στις: 28/12/2010 στο ΥΔΡΟΝΑΥΤΕΣ

Το Περί Αλός προτείνει:
Επισκεφθείτε τους ΥΔΡΟΝΑΥΤΕΣ γνωρίστε τις δραστηριότητες τους και «καταδυθείτε» μαζί τους στον θαυμαστό κόσμο του βυθού ! Πιέσατε ΕΔΩ

Διαβάστε το έγγραφο που έστειλε ο πρόεδρος του ΤΕΕ - Τμήματος Ν. Ευβοίας Ιωάννης Σιαγιάννης  προς τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Εμπορικής Ναυτιλίας σχετικά με το ναυάγιο του Eurobulker X  με σκοπό την πρόληψη και προστασία της περιοχής από παρόμοια ατυχήματα που έχουν καταστροφικές επιπτώσεις στο οικοσύστημα και την υγεία των κατοίκων.  Πιέσατε ΕΔΩ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...